Predicții în vremea coronavirusului – UPDATE cu confirmări sau infirmări

4 minute citire

Ce fel de critical thinker aș fi, dacă nu aș încerca să propun niște ipoteze și să văd ce se întâmplă mai departe? În general, ar trebui să le testez, doar că se vor testa ele singure în lumea asta. Toate țin de impactul coronaviruslui asupra societății.

 

Nu sunt expert și cred că puțini se pot considera experți în ziua de azi. Mai ales pe teme care țin mult de impredictibilitate. Dacă citești aceste ipoteze, te rog să nu le iei de bune. Poate și așa, poate să nu fie. Sigur, rezultatul ar putea fi modificat dacă o masă mare de oameni ar asculta ce zic eu. Doar că știu că nu este cazul. 🙂

 

Schimbările pe care le previzionez vin din diferite sfere: economie, psihologie, morală etc.

Pentru România am scris acum două zile, pe 13.03, aceste predicții:

 

Ce tip de companii/ servicii vor avea de pierdut:

 

  • Evenimente publice, cursurile, festivalurile, orice presupune o grupare de oameni, cinematografe, librarii, muzee, competiții sportive etc. (Nu mai e nevoie de sursă)
  • Companiile de mijloace de transport: CFR, autobuze, Uber (Confirmare aici), Yango (va scădea și nr. de șoferi) etc. Deoarece oamenii le vor evita mai mult – mai ales cei care își permit să facă asta. Și mașinile de taxi vor fi evitate; (Confirmare aici)
  • Magazinele de haine: se reduc vizitele în malurii și contactul cu hainele pe care altcineva le-a probat;  (Confirmare aici)
  • Piețele – focar de bacterii (posibil ca fructele și legumele să se strice și să fie aruncate mai mult acum);
  • Clinicile private și publice – oamenii vor evita statul la coadă și vizita medicului;
  • Serviciile de curățenie / babysitting – cum părinții stau acasă, nu mai e nevoie de asta și se vor feri de persoane noi care să intre în casă;
  • Restaurantele și cafenelele, shaormeriile etc.
  • Băncile – chiar dacă tranzacțiile cu cardul vor crește, vizita la bancă va fi limitată, cheltuielile exagerate vor fi diminuate deoarece se prevede o criză;
  • Companiile de turism;
  • ONG-urile diverse – voluntarii vor presta mai puțină activitate în perioada aceasta;
  • Diferite departamente dintr-o companie: recrutarea, vânzările, producția etc.
  • Cabinetele psihologice: reducerea contactului fizic, chiar dacă depresiile vor crește în această perioadă. Posibil și rata de suicid (de urmărit asta);
  • Zona studiilor în străinătate – pe lângă închiderea universităților, școlilor etc.
  • Reparațiile / lucrările la drumuri și autostrăzi;
  • Cei de la benzinărie s-ar putea sa aibă pierderi; (Ordonanța de urgență s-a asigurat de asta)

 

Cine ar avea de câștigat:

 

  • Unele companii de medicamente + farmaciile (dezinfectant, antidepresive); (Studiu aici)
  • Jocurile online / magazinele care vând băuturi – oamenii vor cădea/ reveni în/la dependențe; (Studiu aici legat de creșterea unor categorii de produse printre care și alcoolul)
  • Servicii funerare;
  • Telefonia mobilă / cablul/ tv-ul – oamenii vor sta cu ochii în TV, vor suna familia des și vor comunica mult în zona asta; (Confirmat aici)
  • Comerțul online (în America deja e confirmat) – pentru că acum se vor comanda produse online, se vor comanda o mai mare categorie de produse dintr-un anumit segment ex: boardgameuri sau ceva asemănător; cărți și altele;
  • Torrente – nu mai mergi la cinema, stai acasă și descarci filme și seriale. Deci posibil abonamente la Netflix și HBO Go mai multe; (Confirmare aici)
  • Serviciile de securitate cibernetică – acum cum mutarea în online, e nevoie de protecție mai mare;
  • Hackerii (Confirmare aici și aici);
  • Magazinele online sau offline de mâncare pentru animale – animalele vor fi întotdeauna prioritizate, chiar și cu riscul de a te îmbolnăvi;
  • Diferite companii care vând abonamente/ premium – consumul de date va crește, deci și abonamentele la cloud și alte asemănătoare; (Confirmare aici)
  • Livrările la domiciliu;
  • Cursurile online/ tot ce ține de învățarea online. Coachingul / serviciile de design/ consiliere etc.
  • Diferite departamente dintr-o companie: IT-ul, securitatea, strategia, marketingul;
  • Companiile de salubritate – dacă poți numi creștere aici 🙂
  • Rețelele de socializare vor avea mai multă activitate. La fel și siteurile online;
  • Vânzările la prezervative și nr. de nașteri (de urmărit aici)

 

Incert:

Mă întreb dacă agresiunile vor crește și dacă poliția va avea activitatea mai intensă. (în Italia da)

 

 

Posibile reverberații pe glob (scris în data de 14.03.2020):

 

 

  • Cum se salvează gruparea ISIS? Allah nu are nicio putere împotriva coronavirului, deci posibil să răpească doctori și asistente, să fie tratați membrii grupului; (Confirmare aici)
  • Oamenii de rang înalt infectați vor trebui să le dea roluri importante și celor de sub și să lase egocentrismul la o parte;
  • Oamenii puternici vor afla cât de slabi sunt cu toată averea și puterea lor (ex: Trump, Putin)
  • Unele persoane își vor îndrepta atenția spre animalele lor;
  • Alții vor căuta să se împace cu familiile cu care stau certați de ani de zile;
  • Unii vor avea curajul să acționeze: să dea divorț, să iasă din situații nocive etc.
  • Schimbarea climatică va deveni mai reală de acum pentru mulți sceptici;
  • Poate se vor reduce numărul celor care consumă bunuri materiale. Vor vedea că luxul și lucrurile la care visau nu le-au adus nici pe naiba în vremuri de criză. Se vor orienta spre oameni;
  • Vor fi pierderi financiare, dar asta va trezi unele companii să nu mai umfle prețurile nesimțite la clădiri, mașini și altele;
  • Vor fi eliminate anumite servicii sau produse care nu ajutau pe nimeni sau aduceau puțină valoare;
  • Oamenii vor depune mai multe eforturi pentru a proteja natura;
  • Mulți vor descoperi că nu au nevoie de atâta mâncare și că problemele de zi cu zi nu înseamnă nimic în aceste contexte. Vor descoperi că nu are niciun sens să-l urăști pe vecinul, spre exemplu;
  • Va crește rata depresiei;
  • Serviciile din zona turistică se vor ieftini;
  • Posibil ca mâncarea să se scumpească;
  • Se vor optimiza unele servicii: adică va fi redusă birocrația. Odată ce vezi că poți rezolva online niște lucruri, nu vei mai ține oamenii la ghișee ca și până acum (să sperăm, cel puțin în România);
  • Se spunea că dezvoltarea tehnologică va mai dura: stai să vezi de acum!
  • Scade numărul celor care călătoresc cu mașinile, deci posibil ca nr. de accidente în trafic să facă mult mai puține victime;
  • Crește natalitatea la nivel global (stând mai mult timp acasă, cuplurile nu se vor mai putea evita și vor dispărea multe scuze 🙂 );
  • Crește nivelul de alfabetism din cauza închiderii școlilor și universităților;
  • Posibil ca acumularea conflictelor interioare să crească agresivitatea per țară, atunci când oamenii vor putea ieși din casă;
  • Creșterea violenței fizice în familie; (din păcate, Confirmare aici)
  • Creșterea traficului pe siteurile porno; (Confirmare aici)
  • Revenirea spre religie – pentru un segment mai mare de persoane / posibil extremism între diferite grupări;
  • Creșterea ratei de îmbolnăvire (boli cardiace, diabet, accidente vasculare) din cauza sedentarismului;
  • Apropierea omului de propria moarte / schimbarea sau regândirea valorilor personale, dar și la nivel de societate;

 

Ție cum ți se pare?

 

S-ar putea să-ți placă și...

Articole populare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *