De ce postam? Cui ii pasa?

Ne adunam în grupuri separate la școală – așa zisele „bisericuțe”.

De obicei, cel mai popular și influent grup (sau cel mai bogat) acapara toate conversațiile. Rareori ne puneam problema dacă ceea ce spune nu ar fi adevărat. La clasă, ridicam mâna cu teamă și răspundeam ceea ce credeam că ar da bine. Chiar și când era vorba de lucruri personale. Acasă îi ascultam pe cei în vârstă. Bunicii mei erau înțelepții casei iar noi, cei mici, eram reduși la tăcere. Nu spun că era cel mai bun lucru, dar măcar am învățat să ascultăm mai mult decât să vorbim.

 

Acum toată lume știe ce gândim.

Pentru că e atât de ușor. Chiar dacă selectăm opțiunea de „Friends” atunci când postăm ceva pe Facebook, oricum gândurile noastre ajung la mult mai mulți, comparativ cu atunci când nu exista internetul. Și atunci fiecare avea ceva de spus, dar nu era încurajat să vorbească tot timpul. Rețele de socializare ne-au creat acum impresia că de fapt tot ce spunem este important. Sau ce fotografiem. Sau vizităm. Sau citim. Desenăm. Visăm. Testăm etc.

 

E o avalanșă de informație care ne inundă zi de zi.

De la reclame, la știri, informații, discuțiile din jur sau zgomote de tot felul. Se mai pun și miile de gânduri care ne trec prin cap și care nu au legătură cu realitatea; deja nu mai știm pe ce lume trăim. Selecția este greu de făcut, uneori prea greu. În general, cum avem bateriile încărcate dimineața, suntem mai atenți la ce spunem și postăm. Dar pe măsură ce orele trec, voința slăbește. Gânduri pe care altfel nu le-am băga în seamă, ne dau ghes să le spunem. Și unde altundeva decât pe rețele de socializare, și așa inundate cu părerile și pozele tuturor?

 

Precum ne selectăm cele mai bune lucruri atunci când ne completăm interviul, așa ar trebui să ne alegem și postările. Dacă este prea drastic, măcar să ne rămână în cap întrebările:

De ce postez? Și ce dacă? Cui îi pasă?

Guy Kawasaky spune că dacă nu avem răspunsurile la ultimele două întrebări, ar trebui să renunțăm la idee.

 

Într-un ocean de date, Cognitive Load Management este un skill pe care trebuie să ni-l dezvoltăm în următorii ani pentru a putea face față cerințelor.

Haideți să participăm și noi cu ceva mai relevant pentru ceilalți, dacă tot înotăm împreună.

 

Vă aștept la un curs de Personal Branding să discutăm, printre altele, despre imaginea personală în Social Media. 🙂

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *